DIY Notebooks x2

8/05/2014

Moikka! Tää tulee kyllä ihan suoraan sydämestä kun sanon, että on ihanaa olla takaisin bloggaamisen parissa. Mulla on niin paljon ideoita tulevien postausten varalle, etten malta oottaa niiden toteuttamista! Hauskaa huomata miten pienikin tauko voi antaa ihan uudenlaista inspiraatiota oikeestaan mihin tahansa.

Se miksi olin poissa, oli siis partioleirin takia, jossa mulla oli kyllä kännykkä mukana mutten käyttänyt sitä lähes ollenkaan, joten en päässyt päivittelemään tännekään mitään. Nyt kun tarkemmin mietin, en tainnut ottaa kuin ehkä kolme kuvaa koko viikon aikana. Mulla oli silti tosi upea leiri ja yhdeksän päivää meni ihan hurjan nopeasti! Tapasin paljon uusia ihmisiä niin Suomesta kuin ulkomailta ja sain paljon uusia kavereita unohtamatta kaikkia ihania hetkiä jotka koin vanhojen kavereiden kanssa. Vielä kerran kiitos kaikille ihanasta leiristä ♥

Mun oli tarkoitus palata postailemaan heti viikonloppuna leiriltä tultuani, mutta sainkin yllättäen töitä koko viikonlopuksi ja siellä vierähti nopeasti ne pari päivää. No, mutta nyt oon taas kotona hengähtämässä ennen kuin koulu jo alkaa ensi viikolla. Ihan oikeesti, mihin tää kesä oikeen meni?

Siitä päästääkin vihdoin tän postauksen aiheeseen. Koulu lähestyy ja suurin osa kirjoista ja muista tavaroista on hankittu. Vihoiksi ostin ihan tavallisia ruutuvihkoja, jotta saisin itse tuunailla niitä, vaikka en silloin vielä ollutkaan keksinyt, mitä niille tekisin. Eilen sain kuitenkin yhtäkkisen inspiraatiopuuskan ja aloin heti toimiin! Postauksen otsikko on ehkä vähän harhaanjohtava siinä mielessä, etten varsinaisesti kutsuisi tätä diy-ohjeeksi vaan enemmänkin vaan joksikin vinkiksi. Mutta halusin kumminkin tulla näyttämään teillekin, mitä sain aikaan, jos vaikka joku teistäkin innostuisi!

DIY notebooks

DIY Inspiration Notebooks

♥Tämä nyt on varmaan muutenkin kaikille tuttu tapa tuunailla vihkoja, mutta se on varmaan mun eniten käyttämä joten päätin senkin laittaa tähän. Eli ideana on vaan leikata lehdistä itseä miellyttäviä kuvia ja sitten sommitella niitä nätisti vihon kanteen. Tällä tyylillä oon tehnyt myös paljon onnittelukortteja sun muuta, näistä saa niin persoonallisia ja erilaisia tosi helposti!

DIY notebooks3

DIY Quote Notebooks

♥ Ensin etsit netistä (We♥it, Tumblr, Pinterest, Instagram...missä ikinä tykkäätkään käydä) lainauksia tai miksei myös kuvia, joista pidät. Kun olet löytänyt jonkun hyvän kuvan, kopioit sen ja lisäät Wordiin. Kuva pitää kääntää sivuttain, jotta se on oikein päin A5 kokoiselle viholle (jos käytät A4-vihkoja niin ei tarvitse kääntää, vain sommitella).

♥ Sen jälkeen tulostat kuvat/lainaukset. Jos sanat ovat tässä vaiheessa vähän epätarkkoja, niitä on helppo korjailla mustalla stabilolla tai millä tahansa mustalla kynällä. Sitten vaan leikkaat ja liimaat vihkojen kanteen, ja valmista tuli! Kannattaa myös päällystää vihot niin ne kestävät kauemmin. Itse en vielä ehtinyt kuvissa oleville tehdä mitään kun meiltä oli kontaktimuovi loppu.

DIY notebooks2

Itse valitsin vihkoihin kouluun sopivia, kannustavia lainauksia (haha toi "Nerd?"-lainaus ylempänä olevassa kuvassa on yksi mun lemppareista ikinä ja sopii täydellisesti kouluvihon kanteen!). Ainakin mun opiskelumotivaatio nousee heti kun pääsen käyttämään jotain vähän nätimpiä vihkoja kuin ihan niitä perussinisiä.

DIY notebooks4

Itse oon tosi tyytyväinen tulokseen! Muistakaa sitten vaan jättää sisäkannet tyhjiksi, että niihin voi piirtää tylsillä tunneilla... :-D

6 comments:

  1. Ai miten kivan näkösiä! :)

    ReplyDelete
  2. Moikka!
    Pääsit mun linkitä blogisi -postauksen kärkinelikkoon, käyhän kurkkaamassa! :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi apua, kiitos paljon! ♥ meen heti! :-)

      Delete
  3. Tosi kivan näkösiä oot saanu noista tehtyä! Pitäis itekkin ruveta tuunailemaan jotain.. :-D

    http://josefiina-shine-a-light.blogspot.fi/

    ReplyDelete

Proudly designed by Mlekoshi playground