Luottovaatteeni

10/12/2014

Moi! Mulla on viime aikoina ollut usein sellaisia päiviä, etten jaksa kauheasti panostaa pukeutumiseen. Aamulla ei vaan saa mitään inspiraatiota ja kaikki vaatteet näyttää kauhealta päällä. Varsinkin koeviikolla menin kouluun lähes joka päivä collegehousuissa, sillä mukavuus tulee mulla kyllä ennen näyttävyyttä kun  joutuu istumaan kolme tuntia paikallaan vääntämässä koetta. Tällaisina päivinä on kuitenkin onneksi olemassa ne vaatekappaleet, joita myös luottovaatteiksi kutsutaan. Ne sellaiset vaatteet, jotka toimivat aina, joka tilanteessa. Multa toivottiin viime postauksessa esittelyä vaatekaappini kulmakivistä ja innoistuin heti ideasta. Sain tässä samalla tätä postausta tehdessä heitettyä kaikkea ylimääräistä kirpparille menevään kassiin ja isnpiraatiota taas uusiin asuihin. Mutta tässä nyt mun vaatekaappini kulmakiviä!

IMG_6904
Valkoinen neule
Täydellinen niinä päivinä, kun haluan vaan olla mahdollisimman näkymätön tai olen muuten vaan laiska. Valkoinen neule ja farkut, niillä ei voi mennä vikaan! Tässä tykkään eniten neuleen ylisuuresta koosta, siihen on ihana kääriytyä kylminä päivinä. Tämän ostin itse asiassa Christan blogikirppikseltä!

IMG_6901
Collegepaita 
Ostin tän vasta pari viikkoa sitten, ja tää on ollut mun päällä jo varmaan ainakin viisi kertaa. Täydellisen rento, sopii hyvin käytettäväksi collegehousuujen kanssa vaikka niinä päivinä kun on koulussa liikuntaa. Toisaalta hameen kanssa yhdistettynä tästä saa jo ihan erilaisen, vähän siistimmän vaikutelman! Tykkään erityisesti siitä, että tää ei ole ihan pelkästään valkoinen college, vaan pinnalla on lettimäinen kohokuvio. Tämä valkoinen kaunotar kuuluu siis ehdottomasti tämän hetken lemppareihin. Kuvan neule Bik Bokista.

IMG_6902
Topit
Oon aina ollut sitä mieltä, että mulle sopii topit paljon paremmin kuin t-paidat. Ehkä se johtuu mun leveistä hartioista, en tiedä, mutta omistan vaan muutaman t-paidan ja varmaan 15 toppia (joista yksi on limenvihreä, yksi valkoinen ja loput mustia...). Kuvassa näkyvä toppi (Topshopista) on mulla on sekä valkoisena että mustana ja tykkään molemmista tosi paljon. Sopii ihan minkä tahansa vaatteen kanssa ja laskeutuu tosi kivasti.

IMG_6899
Farkut
Mustat, siniset, ja boyfriend-malliset, siinä oikeastaan mun kaikki farkut. Ostan farkkuja tosi harvoin, oikeastaan vaan silloin kun edelliset menee rikki (korjattuani ne ensin kolme kertaa). Kaikki omistamani pillifarkut on super strech-materiaalia, sillä mua ahdistaa olla farkuissa joissa en pääse edes kyykkyyn. Nämä kolme on kaikki super mukavia päällä ja ehdottomasti vaatekaappini käytetyimpiä vaatekappaleita. Kuvan farkut vasemmalta oikealle: H&M, Vero Moda, Gina Tricot.

IMG_6908
Hameet  
Omistan itse asiassa aika monta hametta. Tykkään tosi paljon käyttää niitä, sillä hameita näkyy nuorilla aika harvoin ja se on helppo tapa erottua muista. Lisäksi hameessa on mun mielestä tosi rentoa ja vapaata olla! Nämä kaksi yksilöä kuvassa on mun luottohameet, jotka menevät minkä tahansa yläosan kanssa. Kuvan hameet H&M ja Vero Moda.

IMG_6907
Löysät housut
Jälleen kerran täydellisiä koeviikolle tai kun muuten vaan haluaa olla mahdollsimman rennoissa vaatteissa. Tykkään käyttää löysiä housuja oikeastaan ihan joka tilanteessa, mutta esimerkiksi jakun kanssa yhdistettynä asusta tulee sopivan rento eikä liian muodollinen vaikka kouluun. Oon jo alkanut kutsumaan noita kukkakuvioisia mun maanantaihousuiksi - viikonlopusta vielä tokkuraisena on kiva vetäistä päälle jotain mukavaa mutta silti tyylikästä. Housut Bik Bok ja Vero Moda.

IMG_6903
Huivit
Suomen syksyssä ei pärjää ilman hyvää huivia. Tänä syksynä mun kaulassa on keikkunut lähes poikkeuksetta tuo ruutukuvioinen yksilö, josta tykkään tosi paljon. Sen voi huoletta yhdistää vaikka johonkin toiseen mustavalkoiseen kuvioon (kuten yllä oleviin kukkahousuihin) ilman että yhdistelmä on liian sekava. Yksinkertaisuutta halutessani kietaisen takin päälle valkoisen pörröhuivin, joka onkin niin pehmeä ettei sitä tekisi mieli ottaa pois ollenkaan! Huivit Glitter ja Cubus.

cardigan collage
Pitkät neuletakit
Vielä viimeisimpänä, muttei todellakaan vähäisimpänä pitkät neuletakit. Kuinkakohan monta erilaista omistan... ainakin viisi? Niin helppoja yhdistää vaikka mekon ja sukkahousujen kanssa kouluun, jolloin asusta tulee vähän peittävämpi. Varsinkin tuo oikealla oleva musta neule kuuluu varmaan top 3 lemppareihin mun kaikista vaatteista - voiko tämän klassisempaa ollakaan? Ihme kyllä neule jäi sen ostettuani moneksi kuukaudeksi kaappiin lojumaan ennen kuin keksin sille käyttöä. Nykyään turvaudun siihen aina kun mikään muu ei tunnu toimivan. Neuletakit H&M ja Monki.

Mitä piditte postauksesta? :-) mun mielestä tätä oli hauska tehdä ja kivaa vaihtelua perinteisille asupostauksille. Ajattelin tehdä samantyyppisen myös asusteille, jossa esittelisin laukkuja, kenkiä ja koruja, miltä kuulostaisi? Lisää postausideoita saa aina heitellä jos sellaisia vaan keksii, oon niistä todella kiitollinen! Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille♥

  

4 comments:

  1. Tosi ihania luottovaatteita! :) Mustakin on hirmu kiva pitää hameita ihan ympäri vuoden, kun ne on niillä erottuu vähän joukosta. On kans ihana, kun siihen voi heittää rennompaa tennaria ja collegepaitaa sekaan tai sitten asustaa siististi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niinpä! :-) Kiitos paljon ja anteeksi myöhäinen vastaus!

      Delete
  2. Löysin vasta sun blogisi ja jään kyllä ehdottomasti seurailemaan! Sulla on tosi kivan näköinen tyyli :)

    http://sapa-holdontoyourdreams.blogspot.fi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Voi kiitos paljon! ♥ :-) pahoittelut näin myöhäisestä vastauksesta!

      Delete

Proudly designed by Mlekoshi playground