2016

12/19/2016





Joskus musta tuntuu ihan järisyttävän vaikealta elää just tässä hetkessä. Tiesittekö, että meidän ihmisten ajatukset suuntautuu noin 80 prosenttia menneeseen, 12 prosenttia tulevaan ja vain 8 prosenttia ajatellaan oikeasti nykyhetkeä? Varsinkin näin koulun loppumisen kynnyksellä ajatukset pyörii jo hurjan paljon keväässä ja etenkin ensi syksyssä ja tulevassa vuodessa. Joskus on kuitenkin ihan hyväkin katsoa hetken aikaa taaksepäin ja arvostaa niitä asioita, joita on jo kokenut. Kun mietin, missä olin tähän aikaan viime vuonna, huomaan, että olen ottanut jo tosi suuria askeleita mun unelmia kohti ja voin olla näistä asioista tosi ylpeä.





Tehtiin hiihtolomalla miniloma Helsinkiin mun äidin ja siskon kanssa. Shoppailtiin, syötiin ja nukuttiin yö hotellissa. Aina ei tarvitse lähteä ulkomaille lomailemaan, pienempikin maisemanvaihto piristää jo hurjasti.

Täytin 18 vuotta. Tästä se alamäki alkaa niin kuin mummilla oli tapana sanoa.

Aloin uudelleen kirjoittamaan blogiini. Somesta kuoriutui mulle täsin uusi maailma, ja olen mielettömän kiitollinen kaikista mahtavista jutuista, mitä olen päässyt blogini ja Instagramini kautta toteuttamaan. Ylivoimaisesti hienointa on ystävät, joita olen tavannut ja kaikki upeat, tsemppaavat kommentit, joita olen teiltä saanut. Mun itseluottamus on kasvanut hurjasti ja tuntuu käsittämättöän upealta, että ihmisiä ympäri Suomea ja maailmaa kiinnostaa juuri mun sisältö.

Sain ajokortin (♥)

Matkustin Pariisiin. Tuo matka jätti muhun jollain tavalla todella vahvan jäljen: ensimmäistä kertaa mun elämässä tunsin oikeasti kuuluvani jonnekin. Niin kuin olisin palannut kotiin. Kotiin palattuani ei päivääkään ole kulunut, kun en olisi kaivannut tuota taianomaista kaupunkia.

Sain lukion kakkosluokan päätökseen, vaikka se olikin melkoisen työn ja tuskan takana.

Sain tehdä koko kesän töitä mielettömässä porukassa, tapasin uusia ihmisiä, sain ystäviä ja nautin työstäni ihan älyttömästi.





Kävin Barcelonassa. Päällimmäisenä reissusta jäi mieleen supermaukas ruoka, kaunis arkkitehtuuri, rannat, loistavat shoppailumahdollisuudet ja paahtavan kuuma keli.

Abivuosi alkoi. Tajusin, että kohta tää kaikki onkin jo ohi. Stressasin kirjoituksia ja tulevaisuuden suunnitelmiani, joita ei vieä tuolloin oikeastaan ollut.

Aloitin kirjoitukset ja tein kuvisdiplomin.

Sain idean välivuodesta Ausseissa.

Ostin lentolipun Ausseihin. Olin ja oon edelleen superylpeä itsestäni, sillä uskalsin tehdä juuri niin kuin itse haluan ja päättää elää omannäköistäni elämää muiden odotusten sijaan.

Nauroin vatsani kipeäksi, urheilin ja nautin siitä älyttömästi, päästin irti turhasta stressistä. Päätin mennä täysillä mun unelmia kohti ja panostaa siihen mikä on mulle tärkeää. Päätin, ettei koulumenestys loppujen lopuksi merkkaa mulle mitään, joten on turhaa ottaa siitä liikaa paineita. Nautin pienistäkin asioista ja hetkistä ja olin oikeasti onnellinen.







//Did you know that 80 % of the time, our thoughts circle around the past? That 12 % of the time we think of the future, and only 8 % of the time our thoughts are on the present? You could say I'm a dreamer, but especially now that my school is finally beginning to be over, it's easy that the thoughts of graduation and my plans for next year are taking over. I'm so excited for the things to come but in the meantime it's important to remember to appreciate all the things that have happened to me this year. When looking back at here I was a year ago, I have taken huge steps towards my dreams and worked hard on the things that matter to me and for this, I am proud of myself. So, what did my 2016 look like?

In February me, my sister and my mom took a weekend trip to Helsinki to do some shopping. You don't always have to travel abroad for a getaway!

In March I turned 18.

I started writing to this blog again. The best part has been the friends I have made both in real life and online. I feel so thankful for all the supportive comments and messages, they really keep me going forward.

I got my driver's licence!

I traveled to Paris. That city changed me for good somehow: it was there that for the first time in my life I felt like I completely fit in. Not a day had gone by since that I haven't missed that magical city.

I finished my second year of high school though I was completely out of motivation to study.

I worked for the whole summer, but I didn't mind because I actually enjoyed it so much. I met new people and made friends.

In July, I traveled to Barcelona. From there I remember the amazing food, the beautiful architecture, the shops, the beaches and the burning hot weather.

I started my senior year. I stressed over that and my future plans, which I didn't really have at that time.

I got the idea of a gap year in Australia. Finally I bought a plane ticket there. I'm so proud of myself for actually doing what I want, not what I'm expected to.

I laughed until my stomach hurt, I excercised a lot and loved it, I let go of stress. I decided that my grades weren't that important to me and focused more on the things that are. I enjoyed even the smallest things and I was truly happy.

4 comments:

  1. Kuulostaapa antoisalta vuodelta! Aussit tulee olemaan siulle varmasti jotain niin upeeta <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kyllähän sitä näin jälkeenpäin katottuna tuli tehtyä kaikenlaista :-) ja ihan varmasti tulee, en oikeesti tiedä pystynkö edes oottamaan kesän loppuun asti! :D

      Delete
  2. Kuulostaa huikeelta vuodelta, ja toivottavasti aussiajasta tulee viel hienompi! :) Ja hei, miks tykkäsit Pariisista niin paljon? Ja mitkä oli sun lempparipaikkoja siellä? Ite en hirveesti tykännyt, ja jäi aika ristiriitainen fiilis omasta pariisireissusta, mut oon luvannu poikakaverille et lähden viel joskus sen seuraks sinne, joten haluun nyt kuulla ihmisten positiivisista reissukertomuksista :D Jos ens kerralla sit löytäis ne Pariisin parhaat palat (jotka viimeks jäi vähän piiloon).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos ihana ♥ Hmm, vaikea sanoa mikä Pariisissa just mua sykähdytti niin paljon, oon nimittäin kuullut tuota samaa monelta muulta että ei ole kummemmin tykännyt. Mä luulen että se on aika henkilökohtaista, mistä paikoista tulee niitä omia lemppareita. Esimerkiksi just Barcelonasta tykkäsin hurjasti mut se ei vaan ollut "mun juttu", en voisi kuvitella asuvani siellä. Tietty Pariisissa viehätti myös kieli, oon opiskellut ranskaa lukioaikani ja olin ihan innoissani kun pääsin vihdoin käyttämään sitä :-D tietty sekin saattoi vaikuttaa et olin reissussa koulun ja monen tutun kaverin kanssa jolloin seura oli aika otollinen kaikenlaiseen seikkailuun paikan päällä. Eniten mua kuitenkin ehkä vaan viehätti se yleinen suurkaupungin fiilis, hyvä kahvi, tyylikkäät ihmiset, upeat rakennukset, ihanat puistot... mutta kuten sanoin niin ehkä se on vaan tosi paljon henkilöstä kiinni, mikä sopii kellekin! :)

      Delete

Proudly designed by Mlekoshi playground