10 X Lazy girl fitness hacks

2/11/2017

 
Treenaaminen on jo vuosia ollut mulle tapa rentoutua, haastaa itseäni ja hankkia itsevarmuutta. Urheilu ja liikkuminen kuuluu jollain tapaa mun jokapäiväiseen elämään, mutta jostain syystä treenijuttujen tekeminen blogiin on jäänyt vähemmälle. Kesäkunto- tai pepun muokkaus-juttuja tulette tuskin multa koskaan näkemään, mutta yleisesti hyvinvoinnista ja liikkumisesta kirjoittelu innostaa ainakin tällä hetkellä ihan kunnolla! Aloitetaan siis näistä jokaiselle sopivista life hackeistä, joiden avulla voit lisätä liikuntaa päivääsi jo tänään (menemättä edes ulos ovesta!). Tätä postausta oli superhauska tehdä, kertokaa mulle mitä tykkäsitte ja haluaisitteko lisää samantyylistä sisältöä jatkossakin!

Kävele kaikkialle

Se voi joskus olla haastavaa, jos asut korvessa kuten allekirjoittanut, mutta aina voit hypätä bussista pari pysäkkiä aikaisemmin pois ja kävellä loput, tai kävellä lähikauppaan tai kaverille aina kun se vaan on mahdollista.

Tee siitä viihdyttävää

Kuka sanoi, että treenaaminen on tylsää? Jos juoksumatolla tai kuntopyörässä tympii, katso samalla YouTube-videoita tai lempisarjaasi. Menee muuten aika nopeasti!

Treenaa aina ja kaikkialla

Tavallisen arjenkin voi ottaa kuntoilun kannalta! Kävele portaat, siivoa, juokse bussipysäkille (ihan kuntoilun kannalta, koska et ainakaan ollut jo valmiiksi myöhässä) ja tee kyykkyjä kun odotat, että ruokasi lämpiää mikrossa (tai leipomasi kakku paistuu uunissa).

Aloita hitaasti

Kenenkään ei tarvitse juosta 10 kilometrin lenkkiä heti ensimmäisekseen (eikä välttämättä myöhemminkään). Voit yhtä hyvin kävellä ja juosta halutessasi välillä pieniä spurtteja.

Pidä treenit lyhyenä

HIIT-treenit eli täysillä vedettävät, lyhyet treenit sopivat täydellisesti, jos et jaksa viettää lenkkipoluilla tunteja.

Huijaa itseäsi

Sano itsellesi, että menet treenaamaan vain vartiksi. Mitä suurimmalla todenäköisyydellä päädyt kuitenkin jatkamaan treeniäsi, ja vaikka et jatkaisikaan niin hei, vartti on parempi kuin ei yhtikäs mitään!

Vedä treenit pois alta

Jos sinulla on mahdollisuus liikkua jo aamulla, tee se. Vaihtoehtoisesti voit ottaa urheilukamat mukaan kouluun tai töihin, jolloin todennkäöisyys sille, että menet oikeasti treenaamaan kasvaa huimasti (koska raahasit jo kamoja koko päivän mukanasi).

Inspiroidu

Etsi Instagramista inspiroivia urheilijoita tai bloggaajia, joilta saat treenivinkkejä ja jotka innostavat liikkumaan. Älä kuitenkaan seuraa, joiden omistajia huomaat vain kadehtivasi tai jotka saavat sinut tuntemaan itsesi huonommaksi.

Lepää

Kukaan ei jaksa vetää joka päivä täysillä. Lepopäivät vaan lisäävät treenimotivaatiota kun seuraavan kerran innostaa!

Palkitse itsesi (koska olet mahtava!)

Ansaitset hieronnan, Netflix-illan ja lempiherkkujasi, et siksi koska olet urheillut vaan siksi että olet muutenkin jo niin hyvä tyyppi!
 

// For years already, excercise has been a way to relax, challenge myself and gain more confidence for me. Moving my body is a huge part of my everyday life but for some reason I haven't done many fitness related posts. And when I say fitness I mean more like wellbeing and exercising in general, not shaping your booty or trying to fit any form of social beauty standars (because, I just don't believe in those). SO, let's get started with these every girl's (and guy's!) easy fitness hacks to get you moving today without even having to leave the house!

Walk everywhere

I know this can be a tough one if you live in the middle of nowhere like I do, but you can still apply this tip by for example hopping off the bus a few stops early and walk for the rest of the way sometimes, or just choosing to walk whenever you can.

Entertain yourself

Watch YouTube videos or your favourite Netflix show while doing your cardio! Time on the treadmill or the elliptical goes by super fast when you have something interesting to watch, read or listen to while you're at it. 

Workout everywhere and all the time

Meaning that you can make your everyday life one big workout by choosing the stairs, cleaning up the house, running to the bus stop (just for exercise, you definitely weren't late or anything) or doing squats while you wait for the cake you made to come out of the oven (this one's my favourite!).

Start slowly

No one is going to go straight from zero to running 10 km. You can just as well walk and maybe run a few sprints if you want.

Keep it short

HIIT aka high intensity interval workouts are perfect if you don't want to spend hours on working out. Make sure you're sweating and panting and giving the workout everything you've got!

Fool yourself

Tell yourself you only have to work out for 15 minutes. Once you get yourself moving, you'll most likely end up doing a much longer workout and even if you don't, little exercise is better than nothing at all.

Get it done right away

If you have a chance to work out in the morning, do it. If you have work or school, take your gear with you and go straight from there before going home because trust me, it's going to take a lot more willpower to get yourself out of the door once you're home.

Get inspired

Follow health bloggers or athletes to get inspired to work out, but don't compare yourself to them. Do it so you can feel and be your best self!

Remember to rest

No one can keep up doing super intense workouts every day. Rest days give you even more energy and motivation to work out again the next day!

Reward yourself (because you rock!)

No one is perfect and no one's life is perfect. Being "healthy" doesn't have to mean salads and greens all the time, or that you can never eat a hamburger or chocolate. Don't ever think you have to earn treats or food by working out, because you already do deserve them. Restricting isn't going to work on the long run so just enjoy your favourite treats! 

6 comments:

  1. Ahh, i do fool myself sometimes :) But it really works! And doing a little workout while there's a cake in the oven, hihi, love it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. It does!! I do it all the time :D and the cake thing too.

      Delete
  2. Nää on niin hyviä vinkkejä! Kiitos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jee, hyvä että oli avuksi! Kiitos xx

      Delete
  3. Anonymous2/13/2017

    Squats while backing - that's my kind of workout!

    ReplyDelete

Proudly designed by Mlekoshi playground